torsdag 29 oktober 2015

Inköp oktober 2015

Totalt var det 10324 kronor från Ratosförsäljningen som skulle investeras i Realty income. Jag har nu totalt köpt 26 aktier i bolaget för summan 10456 kronor.

Jag räknar av den större summan från vad som ska investeras denna månad och landar då på att totalt 4112 kronor. Jag har denna månad redan köpt 2 aktier i H&M för 661 kronor, och kvar blir då 3451 kr.

Mitt intresse har väckts för bolaget Lundbergföretagen och jag avser att köpa aktier i detta bolag. Direktavkastningen är låga 1,15 % och en aktie kostar 434 kronor vilket medför att jag har råd med nästan 8 aktier.

Jag tycker att direktavkastningen är lite väl låg, men jag gillar verkligen Fredrik Lundberg och hans sätt att sköta företag. Jag kommer att fylla på med fler aktier i detta företag på sikt, men jag tror att det kommer att dröja lite mellan köpen, så att jag sprider mina köp över tid, och förhoppningsvis får tillgång till lägre kurser i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar