söndag 1 maj 2016

Månadsrapport april 2016

Så var det dags för månadsrapport igen, denna gång för april månad.

Planen för april var att köpa aktier för 6 322 kr, varav 13 aktier i ABB, 14 aktier i Industrivärden och 7 aktier i Investor.

Följande aktiviteter har ägt rum i portföljen:

  • Jag har mottagit 29 kr netto i utdelning från PepsiCo.
  • Jag har mottagit 48 kr netto i utdelning från Realty Income.
  • Jag har mottagit 80 kr netto i utdelning från Lundbergföretagen.
  • Jag har köpt 7 aktier i Investor (totalt 1 943 kr)
  • Jag har köpt 13 aktier i ABB (totalt 2 053 kr)
  • Jag har köpt 16 aktier i Industrivärden (totalt 2 352 kr)
Den totala summan som jag hade tillgänglig att köpa aktier för var 6 322 kr och jag köpte aktier för 6348 kr. Jag har således köpt aktier för lite för mycket denna månad och någon summa kommer således inte att överföras till nästa månad.

Jag har följt planen bra och har ökat mitt innehav i bolag som utgör en mindre del av portföljen (ABB och Industrivärden) vilket minskat andelen som de största bolagen utgör i portföljen. Jag har också ökat mitt innehav i Investor, som du ökat till 14 % av portföljen och är därmed det näst största innehavet efter HM.

Nästa månad kommer jag inte att köpa aktier i H&M, Investor eller Realty Income om inget extraordinärt inträffar i dessa aktiekurser.

Min portfölj sammanfattas med bilderna nedan:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar